30% lavere bud

I de seneste 2 tests, med hhv. ens bud og 20% lavere bud, har Velka Shopping outperformet Google Shopping. Nu prøver vi at sænke buddet yderligere.

Vil du se vores øvrige tests, så finder du links til disse i bunden af dette indlæg.

I denne test sænker vi buddet på Velka Shopping-kampagnen med hele 30% i forhold til Google Shopping-kampagnen.

Som i de 2 foregående tests, så starter vi lige med at opsummere indstillingerne for de 2 kampagner. De rette indstillinger er nemlig vigtige for at få et retvisende resultat.

Følgende indstillinger er brugt til kampagnerne:

Vilkårene for de 2 kampagner er 100% ens - samme annoncegrupper, samme produkter og samme bud.

Kampagneprioritet er sat til "Høj" Dermed er vi sikret at test-kampagnerne er rykket frem i bussen og ikke bliver trynet af andre kampagner du måtte have kørende.

Budgivning er sat til manuel CPC. Uden brug af udvidet CPC. Det er vigtigt at der ikke bruges udvidet CPC, da din Google Shopping kampagne har en historik den kan trække på, hvilket din Velka Shopping kampagne ikke har. Det vil få din Google Shopping kampagne til at fremstår som om at den performer vanvittigt godt, da den kun overbyder Velka Shopping kampagnen på de søgninger hvor den er meget sikker på at få en konvertering.

Højt nok budget. Det daglige budget er sat højt nok til at kampagner ikke går i stå pga. manglende budget.

Ovenstående er de indstillinger vi mener er relevante at fremhæve. Der er naturligvis også andre indstillinger og uanset hvilken indstilling der er tale om, så er reglen altid, at den skal være ens for begge kampagner.

Den eneste ting som ikke er ens ved de 2 kampagner er produktfeedet. Google Shopping kampagnen henter feedet fra den hidtige Merchant Center konto. Velka Shopping kampagnen henter feedet fra den nye Merchant Center konto som er oprettet gennem Velka Shopping.

Mål med testen

Vi ønsker at undersøge hvordan de 2 kampagner performer mod hinanden. Når Velka Shopping-kampagnen har et 30% lavere bud end Google Shopping-kampagnen.

Resultat

De 2 kampagner har fået lov at løbe en uge, side om side. Herunder ser du resultatet.

Performance og volumen for de 2 kampagner ligger nu meget tæt.

Klik: Velka Shopping performer 20% bedre end Google Shopping.

Eksponeringer: Velka Shopping har 2% lavere volumen end Google Shopping.

CTR: Velka Shopping performer 23% bedre end Google Shopping.

Gns. CPC: Velka Shopping har 24% lavere CPC end Google Shopping.

Pris: Velka Shopping har 9% lavere forbrug end Google Shopping.

Konverteringer: Velka Shopping har 10% flere konverteringer end Google Shopping.

Kommentarer til resultat: Det som der særligt skal bemærkes i denne test er, at Google Shopping overhaler Velka Shopping på antallet af eksponeringer.

Konklusion

Hvis man skal sammenfatte resultatet for testen med 20% lavere bud og denne test, med 30% lavere bud, så må man konkludere, at skæringspunktet ligger et sted mellem 20% og 30% - umiddelbart tættere på 30% end 20%. Velka Shopping kampagnen har dog fortsat væsentlig bedre performance, hvilket primært skyldes den højere CTR som smitter af på de øvrige parametre.

Man ville sandsynligvis kunne sænke buddet yderligere og dermed få en lavere volumen i eksponeringer, som ville blive opvejet af den højere CTR. Vores primær formål med disse tests har dog været at finde ud af hvor meget man kan sænke buddet på Velka Shopping-kampagnen, før Google Shopping-kampagnen ville få størstedelen af volumen - den grænse mener vi er nået og konkluderer dermed at den ligger et sted med 20% og 30%.

Har du ikke fået læst vores øvrige tests? Så finder du dem lige herunder.

Vi har testet - så slipper du for det

Inden du kaster dig ud i annoncering gennem Velka Shopping, så vil du sandsynligvis gerne se nogle tal - sort på hvidt.
I denne sektion finder du en række tests som vi har lavet på aktive danske webshops.

Priser

At annoncere gennem Velka Shopping skal være simpelt og overskueligt. Det skal naturligvis afspejle sig i vores prissætning.

Vi har én pris for vores service. Prisen er den samme uanset hvor stort et forbrug eller hvor mange produkter du har.

  • Velka Shopping
  • 19 kr.
  • pr. måned
  • START PRØVEPERIODE
  • Rabat på klikpriser
  • Adgang til SpendMatch
  • Gratis prøveperiode
  • Dine priser på Velka.dk

Start din 30 dage gratis prøveperiode

Når din prøveperiode er udløbet, så forpligter du dig til ingenting. Vi er dog overbeviste om, at du vil elske at annoncere gennem Velka Shopping og derfor ønsker at fortsætte.