20% lavere bud

Vores første test med ens bud viste et markant forspring til kampagnen fra Velka Shopping. I denne test ser vi på performance når vi sænker buddet på Velka Shopping-kampagnen med 20%.

Denne er én ud af flere tests - du finder link til vores øvrige tests i bunden af dette indlæg.

Som i den første test, så starter vi lige med at fortælle hvilke indstillinger vi lægger vægt på for at opnå et retvisende resultat.

Følgende indstillinger er brugt til kampagnerne:

Vilkårene for de 2 kampagner er 100% ens - samme annoncegrupper, samme produkter og samme bud.

Kampagneprioritet er sat til "Høj" Dermed er vi sikret at test-kampagnerne er rykket frem i bussen og ikke bliver trynet af andre kampagner du måtte have kørende.

Budgivning er sat til manuel CPC. Uden brug af udvidet CPC. Det er vigtigt at der ikke bruges udvidet CPC, da din Google Shopping kampagne har en historik den kan trække på, hvilket din Velka Shopping kampagne ikke har. Det vil få din Google Shopping kampagne til at fremstår som om at den performer vanvittigt godt, da den kun overbyder Velka Shopping kampagnen på de søgninger hvor den er meget sikker på at få en konvertering.

Højt nok budget. Det daglige budget er sat højt nok til at kampagner ikke går i stå pga. manglende budget.

Ovenstående er de indstillinger vi mener er relevante at fremhæve. Der er naturligvis også andre indstillinger og uanset hvilken indstilling der er tale om, så er reglen altid, at den skal være ens for begge kampagner.

Den eneste ting som ikke er ens ved de 2 kampagner er produktfeedet. Google Shopping kampagnen henter feedet fra den hidtige Merchant Center konto. Velka Shopping kampagnen henter feedet fra den nye Merchant Center konto som er oprettet gennem Velka Shopping.

Mål med testen

Vi ønsker at undersøge hvordan de 2 kampagner performer mod hinanden. Når Velka Shopping-kampagnen har et 20% lavere bud end Google Shopping-kampagnen.

Resultat

De 2 kampagner har fået lov at løbe en uge, side om side. Herunder ser du resultatet.

Der er fortsat væsentlig forskel på de 2 kampagners performance.

Klik: Velka Shopping performer 362% bedre end Google Shopping.

Eksponeringer: Velka Shopping performer 34% bedre end Google Shopping.

CTR: Velka Shopping performer 108% bedre end Google Shopping.

Gns. CPC: Velka Shopping har 17% lavere CPC end Google Shopping.

Pris: Velka Shopping har 134% højere forbrug end Google Shopping.

Konverteringer: Velka Shopping har 211% flere konverteringer end Google Shopping.

Kommentarer til resultat: I forhold til vores første test med ens bud, så ser vi en nedgang i volumen på Velka Shopping-kampagnen. Dog er der fortsat en markant forskel på de 2 kampagner - Velka Shopping performer væsentligt bedre end Google Shopping.

Konklusion

Vi havde faktisk forventet, at de 2 kampagner ville performe nogenlunde ens, så det er en positiv overraskelse at se, at Velka Shopping-kampagnen forsat performer markant bedre end Google Shopping-kampagnen. Vi må konkludere, at selv med et 20% lavere bud, så performer Velka Shopping bedre end Google Shopping.

I næste test tager vi skridtet videre - hvordan ser det ud hvis vi sænker buddet med hele 30%?

Vi har testet - så slipper du for det

Inden du kaster dig ud i annoncering gennem Velka Shopping, så vil du sandsynligvis gerne se nogle tal - sort på hvidt.
I denne sektion finder du en række tests som vi har lavet på aktive danske webshops.

Priser

At annoncere gennem Velka Shopping skal være simpelt og overskueligt. Det skal naturligvis afspejle sig i vores prissætning.

Vi har én pris for vores service. Prisen er den samme uanset hvor stort et forbrug eller hvor mange produkter du har.

  • Velka Shopping
  • 19 kr.
  • pr. måned
  • START PRØVEPERIODE
  • Rabat på klikpriser
  • Adgang til SpendMatch
  • Gratis prøveperiode
  • Dine priser på Velka.dk

Start din 30 dage gratis prøveperiode

Når din prøveperiode er udløbet, så forpligter du dig til ingenting. Vi er dog overbeviste om, at du vil elske at annoncere gennem Velka Shopping og derfor ønsker at fortsætte.