2 kampagner med ens bud

For at bevise værdien i at annoncere gennem Velka Shopping, kræver det nogle tørre tal på bordet. Dem får du bl.a. via de testresultater du finder på denne side.

Denne test er den første i en række af tests - du finder link til vores øvrige tests i bunden af dette indlæg.

I denne test har vi sat en Google Shopping-kampagne op i mod en Velka Shopping-kampagne. Vilkårene for de 2 kampagner er 100% ens - samme annoncegrupper, samme produkter og samme bud.

Følgende indstillinger er brugt til kampagnerne:

Kampagneprioritet er sat til "Høj" Dermed er vi sikret at test-kampagnerne er rykket frem i bussen og ikke bliver trynet af andre kampagner du måtte have kørende.

Budgivning er sat til manuel CPC. Uden brug af udvidet CPC. Det er vigtigt at der ikke bruges udvidet CPC, da din Google Shopping kampagne har en historik den kan trække på, hvilket din Velka Shopping kampagne ikke har. Det vil få din Google Shopping kampagne til at fremstår som om at den performer vanvittigt godt, da den kun overbyder Velka Shopping kampagnen på de søgninger hvor den er meget sikker på at få en konvertering.

Højt nok budget. Det daglige budget er sat højt nok til at kampagner ikke går i stå pga. manglende budget.

Ovenstående er de indstillinger vi mener er relevante at fremhæve. Der er naturligvis også andre indstillinger og uanset hvilken indstilling der er tale om, så er reglen altid, at den skal være ens for begge kampagner.

Den eneste ting som ikke er ens ved de 2 kampagner er produktfeedet. Google Shopping kampagnen henter feedet fra den hidtige Merchant Center konto. Velka Shopping kampagnen henter feedet fra den nye Merchant Center konto som er oprettet gennem Velka Shopping.

Mål med testen

Vi ønsker at undersøge hvordan de 2 kampagner performer mod hinanden. Når de 2 kampagner har ens vilkår, så bør vi kunne se at Velka Shopping kampagnen performer bedre, eftersom bud gennem Velka Shopping er mere værd end bud gennem Google Shopping.

Resultat

De 2 kampagner har fået lov at løbe en uge, side om side. Herunder ser du resultatet.

Som du kan se, så er der væsentlig forskel på de 2 kampagners performance.

Klik: Velka Shopping performer 671% bedre end Google Shopping.

Eksponeringer: Velka Shopping performer 222% bedre end Google Shopping.

CTR: Velka Shopping performer 139% bedre end Google Shopping.

Gns. CPC: Velka Shopping har 3% højere CPC end Google Shopping.

Pris: Velka Shopping har 695% højere forbrug end Google Shopping.

Konverteringer: Velka Shopping har 870% flere konverteringer end Google Shopping.

Kommentarer til resultat: Gns. CPC er så godt som ens på de 2 kampagner, hvilket var forventeligt. Hvis man skal opnå en besparelse på CPC, så kræver det at man sænker buddet på Velka Shopping kampagnen - det gør vi i den næste test. Det højere forbrug på Velka Shopping kampagnen hænger naturligt sammen med den øgede performance - så i denne sammenhæng er et øget forbrug positivt.

Konklusion

Der vidst ingen tvivl. Hvis man sætter Velka Shopping og Google Shopping direkte op imod hinanden, så vinder Velka Shopping med et markant forspring.

I de næste tests kigger vi på hvor meget vi kan sænke buddet på Velka Shopping kampagnen, før den outperformes af Google Shopping. Du finder dem lige herunder.

Vi har testet - så slipper du for det

Inden du kaster dig ud i annoncering gennem Velka Shopping, så vil du sandsynligvis gerne se nogle tal - sort på hvidt.
I denne sektion finder du en række tests som vi har lavet på aktive danske webshops.

Priser

At annoncere gennem Velka Shopping skal være simpelt og overskueligt. Det skal naturligvis afspejle sig i vores prissætning.

Vi har én pris for vores service. Prisen er den samme uanset hvor stort et forbrug eller hvor mange produkter du har.

  • Velka Shopping
  • 19 kr.
  • pr. måned
  • START PRØVEPERIODE
  • Rabat på klikpriser
  • Adgang til SpendMatch
  • Gratis prøveperiode
  • Dine priser på Velka.dk

Start din 30 dage gratis prøveperiode

Når din prøveperiode er udløbet, så forpligter du dig til ingenting. Vi er dog overbeviste om, at du vil elske at annoncere gennem Velka Shopping og derfor ønsker at fortsætte.